ОСОБЛИВОСТІ ПРОГРАМУВАННЯ ЗАНЯТЬ ОЗДОРОВЧИМ ФІТНЕСОМ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31470/2786-6424-2/2023-66-72

Ключові слова:

оздоровчий фітнес, оздоровча спрямованість, різновиди фітнесу, оздоровчий режим, тренувальний режим, реабілітаційний режим

Анотація

Вступ. Сьогодні спостерігається тенденція погіршення стану здоров’я населення України. Епідемія COVID та військові дії в Україні ще більше ускладнили цю проблему. Зниження рухової активності призводить до негативних змін у функціонуванні всіх систем організму, а серцево- судинної – зокрема. Заняття фітнесом мають позитивний вплив на функціональний стан організму, досягнення й підтримання оптимального фізичного стану та зниження ризику розвитку захворювань, сприяють збереженню та розвитку фізичної підготовленості.

Мета дослідження полягає у визначенні алгоритму побудови оздоровчо-тренувальних занять фітнесом.

Методи дослідження: теоретичний аналіз, синтез та узагальнення даних науково- методичної літератури з досліджуваної проблеми.

Результати дослідження. Виділяють три різновиди занять фітнесом: загальний та оздоровчий фітнес, фізичний фітнес, спортивно-орієнтований фітнес. Планування та організація занять має свої особливості та певний алгоритм побудови. Виконання вправ у різних рухових режимах буде мати певний ефект. Розрізняють чотири режими виконання вправ: оздоровчий режим, тренувальний режим, режим підтримки спортивного довголіття, реабілітаційний режим.

Висновки. Фізкультурно-оздоровчі технології – це спосіб реалізації діяльності, яка спрямована на досягнення та підтримку здорового фізичного стану організму та на зниження ризику розвитку хронічних захворювань засобами оздоровчої фізичної культури. Це основні правила використання спеціальних знань і умінь, форм організації та конкретних дій, які необхідні для здійснення фізкультурно-оздоровчої діяльності.

Біографії авторів

Андрій Пивовар, Університет Григорія Сковороди в Переяславі

кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент, доцент кафедри теорії та методики фізичного виховання і спорту, Університет Григорія Сковороди в Переяславі

Валентина Гуральчук, Університет Григорія Сковороди в Переяславі

викладач кафедри теорії та методики фізичного виховання і спорту Університет Григорія Сковороди в Переяславі

Юрій Воловик, Університет Григорія Сковороди в Переяславі

аспірант 2-го року навчання Університет Григорія Сковороди в Переяславі

Валентина Данилко , Університет Григорія Сковороди в Переяславі

старший викладач кафедри теорії та методики фізичного виховання і спорту Університет Григорія Сковороди в Переяславі

Посилання

Література

Булатова М.М., Усачов Ю.О. Сучасні фізкультурно-оздоровчі технології у фізичному вихованні. Теорія і методика фізичного виховання; за ред. Т.Ю. Круцевич. К. Олімпійська література, 2008. Т. 2. С. 320-354.

Довгань Н. Ю., Гаєва С. О. Фітнес-технології фізичного виховання у закладах вищої освіти : навч. посіб. Університет державної фіскальної служби України. Ірпінь, 2020. 358 с.

Долженко Л. П. Фізична підготовленість і функціональні особливості студентів із різним рівнем фізичного здоров’я : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання і спорту. 24.00.02. Київ, 2007. 21 с.

Иващенко Л. Я., Благий А. Л., Усачев Ю. А. Программирование занятий оздоровительным фитнесом. К. Науковий світ, 2008. 198 с.

Івчатова Т. В. Соболєв Ю.Л., Карпова І. Б. Самостійні заняття фізичними вправами : метод. рек. [для студентів вищ. навч. закл.]. Київ : КНЕУ ім. Вадима Гетьмана, 2007. 55 с.

Корольчук Б. (2022). Організаційно-методичні підходи до побудови тренувальних занять дітей молодшого шкільного віку у спортивному клубі з плавання. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. (10(155). С. 89-94.

Костюкевич В.М. Теорія і методика тренування спортсменів високої кваліфікації: Навчальний посібник. Вінниця: «Планер», 2007. 273 с.

Ленська Т.Г., Погребняк Т.М., Головата Л.Р. Оздоровчий фітнес: навч.-метод. посіб. Кам'янець-Подільський: ПП Буйницький О.А., 2011. 228 с.

Основи здорового способу життя: оздоровчі фітнес програми [Електронний ресурс] : навч. посіб. для здобувачів ступеня бакалавра: уклад.: І. В. Зеніна, В. Е. Добровольський, В. І. Шишацька. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. 78 с.

Пангелова Н.Є. Теоретико-методичні засади формування гармонійно розвиненої особистості дитини дошкільного віку в процесі фізичного виховання: дис. д-ра наук з фіз. вих. і спорту:

00.02. К., 2014. 39 с.

Пангелова Н.Є., Пивовар А.А. Інтегрований розвиток інтелектуальних і фізичних здібностей дітей дошкільного віку в процесі рухової діяльності: монографія. Переяслав-Хмельницький: ФОП Домбровська Я.М., 2018. 446 с.

Пивовар А.А., Ковач С.Ю. Моделювання оптимальних режимів рухової активності молодших школярів в процесі занять плаванням. Спортивний вісник Придніпров’я: Науково- практичний журнал, №2.Дніпропетровськ, 2023. С. 84-92.

Пивовар А.А., Танєв Петар. Чинники формування інноваційних технологій оздоровлення. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. Серія № 15. Київ : Видавництво НПУ імені М.П. Драгоманова, 2021. Випуск 5K(134) 21. С. 233-236.

Сергієнко Л. П. Комплексне тестування рухових здібностей людини. Миколаїв: УДМТУ, 2001. 360 с.

Суббота Ю. В. Оздоровчі рухові програми самостійних занять фізичною культурою і спортом : [практ. посіб.]. Київ : КНЕУ, 2007. 164 с.

Тулайдан В.Г. Оздоровчий фітнес. Львів, «Фест-Прінт». 2020. 139 с.

Чайка Д. Дитячий фітнес як інновація у сфері дошкільного виховання. Спортивний вісник Придніпров’я. 2012. №2. С. 127-131.

Шуба Л. Фітнес-технології в системі розвитку фізичних якостей студентської молоді. Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві. 2016. №4. С.42-52.

Baker J. S., Cooper S.M. Strength and body composition : single versus triple set resistance training programs. Medicine and Science in Sports and Exercise. 2004. Vol. 5, № 36. P. 14-25.

Bergier B., Tsos A., Bergier J. Factors determining physical activity of Ukrainian students. Annals of Environmental Medicine. 2014. Vol. 21, № 3. P. 613–616.

https://www.pmsdkar.info/wp-content/uploads/2019/04/

Mowling C.M., Brock S.J., Eiler K.K. Student motivation in physical education: breaking down barrier. The Jorn. of Physical Education, Recreation & Dance. Reston. 2004. Vol. 75. P. 40–45.

References

Bulatova M.M., Usachov Yu.O. (2008). Current physical culture and health technologies in physical education. Theory and methodology of physical training; per ed. T.Yu. Krutsevich. K. Olympic literature, 2008. T. 2. P. 320-354.

Dovgan N. Yu., Gaeva S. O. (2020). Fitness technologies of physical training in the cornerstones of wealth: beginning. pos_b. University of the State Fiscal Service of Ukraine. Irpin, 2020. 358 p.

Dolzhenko L.P. (2007). Physical fitness and functional characteristics of students from different levels of physical health: abstract. dis. on health sciences. Ph.D. level Sciences and Phys. education and sports. 24.00.02. Kiev, 2007. 21 p.

Ivashchenko L. Ya., Blagiy A. L., Usachev Yu. A. (2008). Programming health fitness classes.

K. Science World, 2008. 198 p.

Ivchatova T.V. Sobolev Yu.L., Karpova I. B. (2007) Self-employment of physical rights: method. rec. [for students navch. closed]. Kiev: KNEU im. Vadim Getman, 2007. 55 p.

Korolchuk B. (2022). Organizational and methodological approaches to encourage the participation of children of young school age in a sports club from swimming. Scientific book of hours of the National Pedagogical University named after M. P. Drahomanov. Series 15. (10(155). pp. 89-94.

Kostyukevich V.M. 92007). Theory and methodology of training highly qualified athletes: A beginner's guide. Vinnytsia: “Planer”, 2007. 273 p.

Lenska T.G., Pogrebnyak T.M., Golovata L.R. (2011). Health fitness: basic method. pos_b. Kam'yanets-Podilsky: PP Buynitsky O.A., 2011. 228 p.

Fundamentals of a healthy way of life: health fitness programs (2021). [Electronic resource]: navch. pos_b. for health workers bachelor's level: installation: I. V. Zenina, V. E. Dobrovolsky,

V. I. Shishatska. Kiev: KPI im. Igor Sikorsky, 2021. 78 p.

Pangelova N. Yе. (2014). Theoretical and methodological approaches to the formation of harmoniously developed characteristics of preschool children in the process of physical training: dissertation. ... Doctor of Sciences in Phys. vortex and sports: 24.00.02. K., 2014. 39 p.

Pangelova N.Yе., Pivovar A.A. (2018). Integration of the development of intellectual and physical abilities of preschool children in the process of manual activity: monograph. Pereyaslav- Khmelnitsky: FOP Dombrovska Y.M., 2018. 446 p.

Pivovar A.A., Kovach S.Yu. (2023). Modeling of optimal modes of rotary activity of young schoolchildren in the process of swimming. Sports newsletter of the Dnipro region: Scientific and practical journal, No. 2. Dnipropetrovsk, 2023. P.84-92.

Pivovar A.A., Tanev Petar. (2021). Officials formulate innovative health technologies. Scientific book of hours of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanov. Series No. 15. Kiev: Branch of NPU named after M.P. Dragomanova, 2021. Issue 5K(134) 21. pp. 233-236.

Sergienko L. P. (2007). Comprehensive testing of human roukhos. Mykolayiv: UDMTU, 2001. 360 p.

Saturday Yu. V. (2007). Health-improving programs for independent people to engage in physical culture and sports: [practical. Posib.]. Kiev: KNEU, 2007. 164 p.

Tulaidan V.G. (2020). Healthy fitness. Lviv, Fest-Print. 2020. 139 p.

Chaika D. (2012). Children’s fitness as an innovation in the field of preschool education. Sports newsletter of the Dnieper region. 2012. No. 2. pp. 127-131.

Shuba L. (2016). Fitness technologies in the system of development of physical skills of young students. Physical training, sports and health culture in daily life. 2016. No. 4. P.42-52.

Baker J. S., Cooper S.M. (2004). Strength and body composition : single versus triple set resistance training programs. Medicine and Science in Sports and Exercise. 2004. Vol. 5, № 36.

P. 14–25.

Bergier B., Tsos A., Bergier J. (2014). Factors determining physical activity of Ukrainian students.

Annals of Environmental Medicine. 2014. Vol. 21, № 3. P. 613–616.

https://www.pmsdkar.info/wp-content/uploads/2019/04/

Mowling C.M., Brock S.J., Eiler K.K. (2004). Student motivation in physical education: breaking down barrier. The Jorn. of Physical Education, Recreation & Dance. Reston. 2004. Vol. 75.

P. 40–45.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-28

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2. ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА, ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ РІЗНИХ ГРУП НАСЕЛЕННЯ