ПРІОРИТЕТНІ МОТИВИ СТАРШИХ ШКОЛЯРІВ ДО ЗАНЯТЬ РІЗНИМИ ВИДАМИ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31470/2786-6424-2/2023-59-65Ключові слова:
учні, старший шкільний вік, види фізкультурної діяльності, види рухової активностіАнотація
Вступ. У теперішній час провідною стратегією ідеології освіти в Україні є орієнтація на розвиток особистості школяра, що передбачає таку організацію його діяльності, яка максимально спрямована на фізичне, інтелектуальне,морально-естетичне вдосконалення підростаючого покоління.
Разом з тим, успіх будь-якої діяльності залежить не тільки від здібностей і рівня знань особистості, але й від її бажання, прагнення досягти високих результатів, тобто від мотивації.
Водночас, результати досліджень провідних фахівців свідчать про низький рівень мотивації дітей і підлітків, особливо учнів старшого шкільного віку до організованих занять фізичними вправами в умовах закладів загальної середньої освіти. У цьому зв’язку, вивчення особливостей структури особистісних мотивацій учнів 16-17 років до занять різними видами рухової активності є доцільним і своєчасним.
Мета – визначення мотивів і потреб учнів старшого шкільного віку до занять різними видами рухової активності.
Матеріали і методи: теоретичний аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури, контент аналіз шкільної документації, соціологічні методи (опитування, анкетування); методи математичної статистики. У дослідженні взяли участь учні 10-11 класів Переяславського ліцею Володимира Мономаха (Київська область) всього 137 учнів.
Результати. Були визначені пріоритетні мотиви фізкультурної активності та рейтинг різних видів рухової діяльності дівчат і хлопців старших класів.
Висновки. Наведенні результати анкетування актуалізують проблему вдосконалення змісту фізкультурно-оздоровчої роботи у профільній школі, враховуючи потреби та інтереси учнів старшого шкільного віку у руховій активності.
Посилання
Література
Ващук Л. Рівень фізичної активності дівчат старшого шкільного віку. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві: № 3 (31), 2015. С. 120-126
Гозак С.В., Єлізарова О.Т., Парац А.М., Станкевич Т.В. Вплив дистанційного навчання на психоемоційний стан школярів під час пандемії COVID-19. 2021.
https://amnu.gov.ua/vplyvdystanczijnogo-navchannya-na-psyhoemoczijnyjstan-shkolyariv-pid- chas-pandemiyi-covid-19/
Демідова Оксана, Степанова Ірина, Ковтун Алла, Чекмарьова Наталія. Фізична активність дітей середнього і старшого шкільного віку в умовах дистанційного навчання. Спортивний вісник Придніпров’я. № 2. 2023. С. 20-32. DOI: 10.32540/2071-1476-2023-2-020
Мамедова І.С. Формування мотивації учнів середніх класів до різних видів рухової активності в системі фізичного виховання: дис…доктор філософії: [спец.]: 017 фізична культура і спорт. Національний університет фізичного виховання і спорту України, м. Київ. 288 с.
Москаленко Н., Яковенко А, Овчаренко С, Сидорчук Т. Організаційно-педагогічні умови забезпечення якості фізичного виховання школярів. Слобожанський науково–спортивний вісник. 2020. № 2(76) С. 7-23. DOI:10.15391/dsnsv.2020-2.001
Москаленко Н., Яковенко А., Овчаренко С., Сидорчук Т., Ханюкова О. Перспективи модернізації системи фізичного виховання закладів загальної середньої освіти. Спортивний вісник Придніпров’я. № 2. 2023. С. 67-74. DOI: 10.32540/2071-1476-2023-2-067
Пангелова Н., Рубан В., Пангелов Б. Педагогічні умови оптимізації фізкультурно-оздоровчої роботи з учнями початкових класів сільської школи. Спортивний вісник Придніпров’я. 2020.
№1 С. 360-381. DOI: 10.32540/2071-1476-2019-1-369
Про забезпечення сталого розвитку сфери фізичної культури і спорту в Україні в умовах децентралізації влади (від 19.10.2016 р № 47). Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/1695-19#Text
Рекомендації щодо стратегічного розвитку фізичного виховання та спортивної підготовки серед учнівської молоді на період до 2025 року. Наказ МОН № 194 від 15.02.2021 року. Режим доступу: http://ru.osvita.ua/legislation/ Ser_osv/80880
Стельмахівська В.П. Сучасні підходи до оптимізації рухової активності дітей та підлітків шкільного віку. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. 2022. Випуск 4 (149). 2022. С. 118-122. DOI 10.31392/NPU-nc.series15.2022.4(149).26
Трачук С., Круцевич Т., Мамедова І. Умови для реалізації модульного підходу на уроках фізичної культури в сільських і міських закладах загальної середньої освіти. Спортивний вісник Придніпров’я. № 2. 2022. С. 101-110. DOI: 10.32540/2071-1476-2022-2-101
Шиян О.І., Кравченко Н.С. Проблеми впровадження варіативної складової навчальної програми. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2012. №9. С. 104-107.
Bronikowska, M.; Krzysztoszek, J.; Łopatka, M.; Ludwiczak, M.; Pluta, B. Comparison of physical activity levels in youths before and during a pandemic lockdown. Int. J. Environ. Res. Public Health. 2021. 18. P. 5139. [Google Scholar].
Jakubec, L.; Frömel, K.; Chmelík, F.; Groffik, D. Physical activity in 15–17-year-old adolescents as compensation for sedentary behavior in school. Int. J. Environ. Res. Public Health 2020. 17. P. 3281
Krutsevich Tatiana, Pangelova Natalia, Trachuk Sergii, Ivanik Oksana. Motor activity of the male and female population in modern society. Journal of Physical Education and Sport. 2019; 19 (3) 231:1591-1598. DOI:10.7752/jpes.2019.03231
Krutsevich Tetiana, Marchenko Oksana, Trachuk Sergii, Panhelova Natalia, Napadij Andriy, Dovgal Vasyl. The Configuration of Educational Factors in the Family in Terms of their Impact on the Formation of Interest in Sports in Middle School Children. Teorìâ ta Metodika Fìzičnogo Vihovannâ, 2021; 21(2), 101-106. https://doi.org/10.17309/ tmfv.2021.2.01
Krutsevich Tetiana, Marchenko Oksana, Trachuk Serhii, Serhiy Priymak, Panhelova Natalia, Kholodova Olha. Peculiarities of self-evaluation of physical development of schoolchildren taking into account their gender characteristics. Sport Mont, 19(SM). 2021. Vol. 19. № S2. P. 195-199. doi: 10.26773/smj.210933.
References
Vashchuk L. (2015). The level of physical activity of girls of high school age. Physical education, sports and health culture in modern society: No. 3 (31),. P. 120-126
Gozak S.V., Elizarova O.T., Parats A.M., Stankevich T.V. (2021). The impact of distance learning on the psycho-emotional state of schoolchildren during the COVID-19 pandemic. https://amnu.gov.ua/vplyvdystanczijnogo-navchannya-na-psyhoemoczijnyjstan-shkolyariv-pid- chas-pandemiyi-covid-19/
Demidova O., Stepanova І., Kovtun A., Chekmaryova N. (2023). Physical activity of children of middle and high school age in conditions of distance learning. Sports Bulletin of the Dnieper Region. No. 2. P. 20-32. DOI: 10.32540/2071-1476-2023-2-020
Mamedova I.S. Formation of motivation of middle school students for various types of motor activity in the system of physical education: dissertation...doctor of philosophy: [specialist]: 017 physical culture and sport. National University of Physical Education and Sports of Ukraine, Kyiv. 288 p.
Moskalenko N., Yakovenko A, Ovcharenko S, Sydorchuk T. (2020). Organizational and pedagogical conditions for ensuring the quality of physical education of schoolchildren. Slobozhan scientific and sports bulletin. No. 2(76) P. 7-23. DOI:10.15391/dsnsv.2020-2.001
Moskalenko N., Yakovenko A., Ovcharenko S., Sydorchuk T., Khanyukova O. Prospects for the modernization of the physical education system of general secondary education institutions. Sports Bulletin of the Dnieper Region. No. 2. 2023. P. 67-74. DOI: 10.32540/2071-1476-2023-2- 067
Pangelova N., Ruban V., Pangelov B. (2020). Pedagogical conditions for optimization of physical culture and health work with students of elementary grades of a rural school. Sports Bulletin of the Dnieper Region. No. 1, pp. 360-381. DOI: 10.32540/2071-1476-2019-1-369
On ensuring the sustainable development of the sphere of physical culture and sports in Ukraine in conditions of decentralization of power (from October 19, 2016, No. 47). Access mode: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1695-19#Text
Recommendations for the strategic development of physical education and sports training among student youth for the period until 2025. Order of the Ministry of Education and Culture No. 194 dated February 15, 2021. Access mode: http://ru.osvita.ua/legislation/Ser_osv/80880
Stelmakhivska V.P. (2022). Modern approaches to optimizing motor activity of children and adolescents of school age. Scientific journal of the NPU named after M.P. Drahomanova. Issue 4
(149). P. 118-122. DOI 10.31392/NPU-nc.series15.2022.4(149).26
Trachuk S., Krutsevich T., Mamedova I. (2022). Conditions for the implementation of a modular approach in physical education lessons in rural and urban institutions of general secondary education. Sports Bulletin of the Dnieper Region. No. 2. P. 101-110. DOI: 10.32540/2071-1476- 2022-2-101
Shiyan O.I., Kravchenko N.S. (2012). Problems of implementation of the variable component of the educational program. Pedagogy, psychology and medical and biological problems of physical education and sports. No. 9. P. 104-107.
Bronikowska M., Krzysztoszek J., Łopatka M., Ludwiczak M., Pluta B. (2021). Comparison of physical activity levels in youths before and during a pandemic lockdown. Int. J. Environ. Res. Public Health. 18. P. 5139. [Google Scholar].
Jakubec, L.; Frömel, K.; Chmelík, F.; Groffik, D. (2020). Physical activity in 15–17-year-old adolescents as compensation for sedentary behavior in school. Int. J. Environ. Res. Public Health. 17. P. 3281
Krutsevich Tatiana, Pangelova Natalia, Trachuk Sergii, Ivanik Oksana. Motor activity of the male and female population in modern society. (2019). Journal of Physical Education and Sport.; 19 (3) 231:1591–1598. DOI:10.7752/jpes.2019.03231
Krutsevich Tetiana, Marchenko Oksana, Trachuk Sergii, Panhelova Natalia, Napadij Andriy, Dovgal Vasyl. (2021). The Configuration of Educational Factors in the Family in Terms of their Impact on the Formation of Interest in Sports in Middle School Children. Teorìâ ta Metodika Fìzičnogo Vihovannâ,; 21(2), 101-106. https://doi.org/10.17309/ tmfv.2021.2.01
Krutsevich Tetiana, Marchenko Oksana, Trachuk Serhii, Serhiy Priymak, Panhelova Natalia, Kholodova Olha. (2021). Peculiarities of self-evaluation of physical development of schoolchildren taking into account their gender characteristics. Sport Mont, 19(SM). Vol. 19. № S2. P. 195-199. doi: 10.26773/smj.210933.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Теорія і практика фізичної культури і спорту
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.