САМОРОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ШЛЯХОМ ФОРМУВАННЯ ЇХ ФАХОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31470/2786-6424-1/2023-178-183

Ключові слова:

компетентнісний підхід, саморозвиток, самовдосконалення, учитель фізичної культури

Анотація

Анотація.

Вступ. У статті висвітлено проблему формування фахової компетентності майбутніх учителів фізичної культури у процесі професійної підготовки та на саморозвиток особистості студента у процесі навчання, розкрито сутність поняття «професійна компетентність», окреслено особливості процесу підготовки майбутніх учителів фізичної культури до професійного самовдосконалення впродовж усього життя.

Мета. Висвітлення наукових поглядів на формування професійної компетентності майбутніх учителів фізичної культури у процесі навчання у ЗВО та підготовки їх до професійного самовдосконалення впродовж усього життя.

Методи. Аналіз і систематизація психолого-педагогічної та науково-методичної літератури й інформаційних ресурсів мережі Інтернет; абстрагування, логіко-теоретичний аналіз, історичний аналіз, системний підхід, прогнозування.

Результати. Застосування компетентнісного підходу до професійної підготовки майбутніх учителів фізичного виховання дає можливість досягнення такого кінцевого результату освіти, що може розглядатися як сформованість у випускника професійних компетенцій як єдності узагальнених знань та вмінь, універсальної готовності до розв’язання соціальних і професійних завдань, що визначають володіння власне професійною діяльністю на високому рівні, готовність до інновацій у професійній галузі.

Висновки. Професійна компетентність учителів фізичної культури – це, по суті, комплекс особистісних можливостей (знань, умінь, навичок, творчої активності, комунікативності), володіння відповідними компетенціями. У процесі професійної підготовки учителів фізичної культури значна роль належить формуванню усвідомленої готовності до постійного саморозвитку, творчої самореалізації і професійного самовдосконалення впродовж усього життя.

Біографії авторів

Олександр Потужній , Університет Григорія Сковороди в Переяславі

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри спортивних дисциплін і туризму, Університет  Григорія Сковороди в Переяславі

Віталій Поліщук , Університет Григорія Сковороди в Переяславі

кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент, доцент кафедри спортивних дисциплін і туризму, Університет Григорія Сковороди в Переяславі

Посилання

Bashavets N.A. Formation of the culture of health care as a value of a modern personality. Socialist.№ 8 (31). P. 42 – 44.

Voskoboynikova G.L. Valeological aspects of social partnership of educational and medical institutions in the health-preserving activity of a modern teacher. Vol. 24(34). Kyiv: Department of the NPU named after M.P. Drahomanova, 2015. P. 115 – 117.

Dubogai O.D. Physical education and health: study guide. Kyiv: UBS, NBU, 2012. 270 p.

M. Dutchak. Prospects for the formation and implementation of the national strategy for healthy physical activity in Ukraine. Mat. IX All-Ukrainian Scientific Conference from international participation. Lviv: LDUFK, 2014. P. 9 – 16.

Zavidivska N.N. Conceptualization of competence-oriented approach in conditions of fundamentalization of higher physical education. Slobozhan scientific and sports bulletin. Kharkiv: KhDAFK, 2010. № 4. P. 114 – 117.

E.M. Kazyn. The problem of preserving the health and development of students in the education system in the conditions of its modernization. Valeology. 2018. No. 2. P. 10 – 15.

Competency approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives. Library on educational policy. K.: «K.I.S.», 2004. 112 p.

Krutsevich T.Yu., Andreeva O.V., Blahiy O.L. The need of people of different ages for motor activity as a natural factor of population involvement in recreational and health activities. Humanitarian Herald of Pereyaslav-Khmelnytskyi state. ped. University. 2015. P. 430 – 439.

National strategy for healthy physical activity in Ukraine for the period until 2025 «Physical activity - healthy lifestyle - healthy nation». Kyiv, 2016.

Panasenko T.V. Formation of health-preserving competence of future primary school teachers in higher educational institutions I - II of the academic year A. Уoung scientist. Lviv, 10. 2016. No. 9. P. 11 – 17.

Potuzhnii O.V., Polishchuk V.V. Health education and the formation of its competencies among students in the educational environment.

Potuzhnii O.V., Polishchuk V.V. Components of preparedness for health-preserving professional activity of future physical culture teachers: a collective monograph. Pereyaslav-Khmelnytsky State University named after Hryhoriy Skovoroda, 2019. pp. 219 – 232.

Potuzhnii O.V., Polishchuk V.V. Formation of students' valuable attitude towards independent physical education. Scientific journal of the NPU named after M.P. Drahomanova. Series No. 15. Kyiv, pp. 328 – 332.

Prysiazhniuk S.I. The use of health-saving technologies in the physical education of students of a special medical department. Theory and practice: monograph. Kyiv: CP «COMPRINT», 2012. 464 p.

Prysiazhnyuk S.I. Health physical culture of students of higher educational institutions of IT technologies: textbook. Kyiv: NUBiP of Ukraine, 2016. 508 p.

Chernyavska O.A. The problem of implementation of the competence approach in the process of physical education of students of vocational and technical educational institutions. Slobozhansk scientific and sports bulletin. Kharkiv: KhDAFK, 2012. No. 5(2). P. 141 – 143.

Rud M. Competence approach in education. Visnyk Lviv. university Pedagogical series. 2006. Issue 24. P. 73 – 82.

Khutorsky A.V. Key competences as a component of the personality-oriented paradigm of education. National education. 2003. No. 2. P. 58 – 64.

Physical activity strategy for the WHO European Region 2016 – 2025. Copenhagen: WHO Regional Office for Europe, 2015. 27 p.

International Journal of Applied Exercise Physiology 2322-3537 www.ijaep.com Vol.9 No.1 The Effectiveness of Choreography in the Formation of the Coordination Skills in First Graders Natalia Chuprun, Tetiana Kravchenko, Serhiii Zakopailo, Olesia Bilous, Vitalii Polishchuk, Viktoriia Tsaruk, Oleksandr Potuzhnij, Serhii Hrdzelidze and Iurii Kryvenko. C 52 – 57.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-14

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 4. ІСТОРІЯ, ФІЛОСОФІЯ, МЕНЕДЖМЕНТ, ПЕДАГОГІКА ТА ПСИХОЛОГІЯ У СФЕРІ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ