КОМПОНЕНТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31470/2786-6424-1/2023-157-162

Ключові слова:

освіта, компетентнісний підхід, компетентність, професійна компетентність, компоненти професійної компетентності

Анотація

Анотація.

Вступ. Пріоритетним завданням сучасної вищої педагогічної освіти є орієнтація на компетентнісний підхід, у якому системоутворювальною освітньою метою є формування у майбутніх фахівців здатності поєднювати фундаментальність професійних базових знань з інноваційністю мислення та ефективною практичною діяльністю, дослідницьким підходом до вирішення конкретних навчально-виховних питань, заснованої на загальнолюдських етичних нормах. Підготовка майбутніх фахівців в вузі повинна забезпечувати формування професійної компетентності на таких рівнях, що зможе гарантувати успішне становлення висококваліфікованого та конкурентоспроможного учителя фізичної культури.

Мета. Аналіз існуючих підходів до визначення поняття «компетентність», «професійна компетентність», визначити компоненти професійної компетенції майбутніх учителів фізичної культури.

Методи. Аналіз і систематизація психолого-педагогічної та науково-методичної літератури й інформаційних ресурсів мережі Інтернет; абстрагування, логіко-теоретичний аналіз, історичний аналіз, системний підхід, прогнозування.

Результати. У статті розглядається проблема професійної підготовки майбутніх вчителів фізичної культури. Аналізуються погляди вчених на поняття «компететнтнісний підхід», «компетентність», «професійна компетентність» та її формування у майбутнього вчителя фізичної культури. Характеризуються компоненти професійної компетенції у майбутніх учителів фізичної культури.

Висновки. Компетентність у контексті нашого міркування, з одного боку, виступає характеристикою професійної діяльності фахівця, а з іншого – особливість виконуваної ним професійної діяльності обумовлює змістовну сутність компетентності, задає специфіку складу її компонентів і умов їх формування. Дана залежність компетентності від діяльності не дає можливості єдиного визначення даного явища, щоразу задаючи новий напрямок. Однак, розглядаючи численні визначення даного явища, в них можна виділити загальну інваріантну компонентність: «компетентність» – це здатність людини виконувати певну діяльність.

Біографії авторів

Микола Волківський, Університет Григорія Сковороди в Переяславі

старший викладач, старший викладача кафедри спортивних дисциплін і туризму, Університет Григорія Сковороди в Переяславі

Вікторія Царук, Університет Григорія Сковороди в Переяславі

старший викладач, старший викладач кафедри спортивних дисциплін і туризму, Університет Григорія Сковороди в Переяславі

Посилання

Bashavets N.A. Formation of the culture of health care as a value of a modern personality. Socialist.№ 8 (31). P. 42 – 44.

Voskoboynikova G.L. Valeological aspects of social partnership of educational and medical institutions in the health-preserving activity of a modern teacher. Vol. 24(34). Kyiv: Department of the NPU named after M.P. Drahomanova, 2015. P. 115 – 117.

Dubogai O.D. Physical education and health: study guide. Kyiv: UBS, NBU, 2012. 270 p.

M. Dutchak. Prospects for the formation and implementation of the national strategy for healthy physical activity in Ukraine. Mat. IX All-Ukrainian Scientific Conference from international participation. Lviv: LDUFK, 2014. P. 9 – 16.

Zavidivska N.N. Conceptualization of competence-oriented approach in conditions of fundamentalization of higher physical education. Slobozhan scientific and sports bulletin. - Kharkiv: KhDAFK, 2010. – № 4. - P. 114 – 117.

E.M. Kazyn. The problem of preserving the health and development of students in the education system in the conditions of its modernization. Valeology. 2018. No. 2. P. 10 – 15.

Competency approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives. Library on educational policy. K.: «K.I.S.», 2004. – 112 p.

Krutsevich T.Yu., Andreeva O.V., Blahiy O.L. The need of people of different ages for motor activity as a natural factor of population involvement in recreational and health activities. Humanitarian Herald of Pereyaslav-Khmelnytskyi state. ped. University. 2015. P. 430 – 439.

National strategy for healthy physical activity in Ukraine for the period until 2025 «Physical activity - healthy lifestyle - healthy nation». Kyiv, 2016.

Panasenko T.V. Formation of health-preserving competence of future primary school teachers in higher educational institutions I - II of the academic year A. Уoung scientist. Lviv, 10. 2016. No. 9. P. 11 – 17.

Potuzhnii O.V., Polishchuk V.V. Health education and the formation of its competencies among students in the educational environment. Science Journal Visnyk Cherkassy National. B. Khmelnytskyi University, Series of Pedagogical Sciences. Issue 1. 2022. P. 124 – 130.

Potuzhnii O.V., Polishchuk V.V. Components of preparedness for health-preserving professional activity of future physical culture teachers: a collective monograph. Pereyaslav-Khmelnytsky State University named after Hryhoriy Skovoroda, 2019. pp. 219 – 232.

Potuzhnii O.V., Polishchuk V.V. Formation of students' valuable attitude towards independent physical education. Scientific journal of the NPU named after M.P. Drahomanova. Series No. 15. Kyiv, pp. 328 – 332.

Prysiazhniuk S.I. The use of health-saving technologies in the physical education of students of a special medical department. Theory and practice: monograph. Kyiv: CP "COMPRINT", 2012. 464 p.

Prysiazhnyuk S.I. Health physical culture of students of higher educational institutions of IT technologies: textbook. Kyiv: NUBiP of Ukraine, 2016. 508 p.

Chernyavska O.A. The problem of implementation of the competence approach in the process of physical education of students of vocational and technical educational institutions. Slobozhansk scientific and sports bulletin. Kharkiv: KhDAFK, 2012. – No. 5(2). – P. 141 – 143.

Rud M. Competency approach in education. Visnyk Lviv. university Pedagogical series. 2006. – Issue 24. – P. 73 – 82

Khutorsky A.V. Key competences as a component of the personality-oriented paradigm of education. National education. – 2003. – No. 2. – P. 58 – 64.

Physical activity strategy for the WHO European Region 2016 – 2025. Copenhagen: WHO Regional Office for Europe, 2015. 27 p.

International Journal of Applied Exercise Physiology 2322-3537 www.ijaep.com Vol.9 No.1 The Effectiveness of Choreography in the Formation of the Coordination Skills in First Graders Natalia Chuprun, Tetiana Kravchenko, Serhiii Zakopailo, Olesia Bilous, Vitalii Polishchuk, Viktoriia Tsaruk, Oleksandr Potuzhnij, Serhii Hrdzelidze and Iurii Kryvenko. С 52 – 57.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-14

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 4. ІСТОРІЯ, ФІЛОСОФІЯ, МЕНЕДЖМЕНТ, ПЕДАГОГІКА ТА ПСИХОЛОГІЯ У СФЕРІ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ