ПРОЕКТУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОГО ТУРИСТИЧНОГО ПРОДУКТУ У СФЕРІ КУЛЬТУРНО-ПІЗНАВАЛЬНОГО ТУРИЗМУ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ УКРАЇНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31470/2786-6424-1/2023-132-138

Ключові слова:

культурно-пізнавальний туризм, інформаційні технології, мультимедійні технології, проектування туристичного продукту, Чернігівська область

Анотація

Анотація.

Вступ. Сучасний туристичний ринок отримав нові тенденції розвитку та актуального зростання у період завершення пандемії, спричиненою коронавірусною інфекцією SARS-CoVid-19. Культурно-пізнавальний туризм отримав нові тенденції  проектування свого туристичного продукту, який в новітніх реаліях включає не лише традиційні маршрути з ознайомлення із культурно-історичною та природною спадщиною певної території (країни, регіону, місцевості), але й віртуальні подорожі та екскурсії з використанням сучасних технологічних засобів доповненої та змішаної реальності.

Використання інноваційних технологій в проектуванні турпродукту культурно-пізнавального туризму розкривається в працях багатьох учених. Проте, проблема використання інноваційних мультимедійних технологій для проектування турпродукту культурно-пізнавального туризму Чернігівській області ще детально не проаналізована.

Мета дослідження - аналіз використання інноваційних мультимедійних технологій для проектування турпродукту культурно-пізнавального туризму Чернігівській області. Завдання – встановлення сутності та характерних рис культурно-пізнавального туризму; визначення особливостей та механізмів проектування його туристичного продукту; аналіз особливостей використання інноваційних мультимедійних технологій доповненої та змішаної реальності; а також пошук шляхів апробації отриманого досвіду в межах Чернігівській області.

Матеріали і методи дослідження. Це дослідження засноване на науково-діалектичному методі. Основними методами дослідження є: метод описового аналізу, літературно-довідковий аналіз, аналітичний метод, а також науковий синтез.

Результати. Визначено сутність та характерні риси культурно-пізнавального туризму, досліджено особливості та механізми проектування його туристичного продукту, проведено аналіз особливостей використання при цьому інноваційних мультимедійних технологій доповненої та змішаної реальності, окреслено пошук шляхів апробації отриманого досвіду в межах Чернігівській області України.

          Висновки. Пріоритетними напрямами формування інноваційного продукту культурно-пізнавального туризму в Чернігівській області на основі мультимедійних технологій доповненої та змішаної реальності є: організація паломницьких турів православними святинями Чернігівщини; організація турів природничого характеру, в т.ч. у межах активного й спортивного туризму (на р. Десна та ін.); організація гастрономічних турів з елементами спортивної рибалки, дегустаційний (пивний) туризм; організація  етнографічних, історико-пізнавальних турів стародавньої минувщини слов’янських племен часів Київської Русі.

Перспективи подальших досліджень. Чернігівська область має потужну історико-культурну спадщину, що забезпечує розвиток культурно-пізнавального туризму в регіоні. Головною особливістю району є велика кількість будівель різних архітектурних стилів, які привертають увагу туристів, а також широкі можливості розвитку паломницького, природного, активного, гастрономічного, етнографічного та історико-пізнавального туризму.

Наведені вище напрямки культурно-пізнавального туризму в Чернігівській області мають найбільші перспективи для проектування інноваційного туристичного продукту з використанням мультимедійних технологій доповненої та змішаної реальності.

Біографія автора

Олександр Гладкий , Університет Григорія Сковороди в Переяславі

Доктор географічних наук, професор, професор кафедри туризму та рекреації Державного торговельно-економічного університету, академік Національної академії наук вищої освіти України

Посилання

Beydyk O. O., Novosad N. O. (2010). Factors in the formation of tourist regions and centers of outbound tourism in Ukraine. Problems of international tourism. K; PPNY 2010. P. 285–299.

Beydyk O.O. (2001). Recreational and tourist resources of Ukraine: methodology and methods of analysis, terminology, zoning. K: Kyevskiy university 2001. 395 p.

Gerasimenko V.G. (2016). Assessment of the tourist and recreational potential of the region: monograph. O: ONEU. 2016. 262 p.

Gulych O. (2004). Scientific-methodological approaches and algorithms for regional programs of the recreational field development. Socio-economic reports in the transitional period. Market transformation of Ukraine: problems and prospects. Vol. 1 (XLV). 623 p.

Drohomiretska M.I. (2021). Cultural and cognitive tourism and its role in the sustainable development of regions. Proceedings of the International Scientific and Operational Conference. Poltava, Ukraine. P. 68.

Kornylova N.V. (2010). Problems of tourism development in the Chernivtsi region. Geography and tourism. Vol. 10. P. 65-71.

Kravtsov B.C. (1999). Scientific and methodological foundations of recreational field development. National Academy of Sciences of Ukraine. 78 p.

Kravchenko N.O. (2007). Recreational economy of Polissia: current state and development prospects. Nizhyn: Mylanyk. 172 p.

Lyubitseva O. O. (2007). Market of tourist services (geospatial aspects). p. 436.

Matsola V.I. (1997). Recreational and tourist complex of Ukraine. Institute of Regional Studies of NASU. 259 p.

News of «Delphi». URL: https://delphipages.live/ua/vezelay

Official site of the main statistics office in the Chernivtsi region. URL: http://chernigivstat.gov.ua/

ICOMOS (2002). Tourism Handbook for World Heritage Site Managers. ICOMOS. 315 p.

Kajzar P. (2014). Cultural tourism and world heritage. Sborník příspěvků XVII mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Hustopeče, P. 901–906.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-14

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3. РЕКРЕАЦІЯ У ФІЗИЧНІЙ КУЛЬТУРІ