ОПТИМІЗАЦІЯ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ З ВИКОРИСТАННЯМ МОБІЛЬНОГО ЗАСТОСУНКУ ASICS RUNKEEPER В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31470/2786-6424-1/2023-110-116

Ключові слова:

Runkeeper, дистанційне навчання, рухова активність, студент, біг

Анотація

Aнотaція.

Вступ. Малорухливий спосіб життя та його негативні наслідки для здоров'я студентської молоді спонукають науковців до пошуку сучасних адекватних та ефективних програм рухової активності, цікавих для молоді. Сучасний мобільний застосунок ASICS Runkeeper має потенційні можливості оптимізації рухової активності студентської молоді в умовах дистанційної освіти.

Метa роботи - розкрити організаційно-методичні особливості оптимізації рухової активності студентської молоді з використанням мобільного застосунку ASICS Runkeeper в умовах дистанційного навчання. 

Методи дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення науково-методичної літератури; педагогічні спостереження, педагогічний експеримент, фізіологічні методи та методи математичної статистики. Дослідження тривало 3 місяці (вересень-листопад 2022 року) на базі Університету Григорія Сковороди в Переяславі. В експерименті взяли участь 22 студенти соціоісторичного факультету. На період проведення експерименту всі його учасники належали до основної групи здоров'я.

Результати. Під руховою активністю людини слід розуміти будь-який рух тіла, зроблений скелетними м’язами, в результаті якого відбувається суттєве збільшення енергозатрат, що є вищими від основного обміну. Регулярна фізична активність, така як біг, може значно покращити психічне здоров’я, впевненість у собі та якість життя. Застосунок ASICS Runkeeper, що по своїй суті є трекером активності і який ідеально підходить для бігунів всіх рівнів, може успішно використовуватися у фізичному вихованні студентів в умовах дистанційного навчання. Дані припущення були доведені в результаті педагогічного експерименту. На кінець експерименту відмічаємо позитивні зміни у наступних показниках: ЧСС  з 75,1±9,2 до 70,7±6,7 при t>0,05; ЖЕЛ (л) з 2.89±0,31 до 2.94±0,34 при t>0,05; АТс (мм.рт.ст) з 126,1±6,2  до 121,4±3,1 при t>0,05; АТд (мм.рт.ст) з 81,4±6,1 до 78,0±5,4 при t>0,05. На початку експерименту було виявлено у студентів абсолютну величину PWC170: 1041 ± 21,9 кгм/хв. На кінець дослідження величина PWC170 зросла до 1286 ± 49,9 кгм/хв., що свідчить про ефективність застосунку Runkeeper в умовах дистанційного навчання.

Висновки. Аналіз передового теоретичного та практичного досвіду дозволив окреслити алгоритм застосування фітнес програми для студентів з метою поліпшення їх рухової активності,  побудованої на заняттях оздоровчим бігом з використанням мобільного застосунку Runkeeper в умовах дистанційного навчання. Позитивний вплив оздоровчого бігового тренування зумовлений періодичністю та тривалістю занять, обсягом та інтенсивністю навантаження та доповнений збалансованим харчуванням, дотримуванням загального режиму. Позитивний ефект досягається за рахунок 3-4 пробіжок на тиждень тривалістю 25-30хвилин або дистанції 5 кілометрів.

Біографії авторів

Наталія Чупрун, Університет Григорія Сковороди в Переяславі

кандидат педагогічних наук, доцент кaфедри спортивних дисциплін і туризму, Університет Григорія Сковороди в Переяслaві

Микола Шульга, Університет Григорія Сковороди в Переяславі

доцент кaфедри спортивних дисциплін і туризму Університет Григорія Сковороди в Переяслaві

Посилання

Akhtyamova, A.F., Hnylytska, O.A. (2017). The influence of modern gadgets on physical culture. Alley of Science, Vol. 1, 14, 652-654.

Heytenko V.V., Sorokin Yu.S. (2020). Organizational and pedagogical conditions of distance learning technologies with students of the «Physical Culture and Sports» specialty. Theory and methodology of professional education, Issue 29. Vol. 1., P.93-97. DOI https://doi.org/10.32843/2663-6085/2020/29-1.18

Hryban H.P. (2009) Living activities and motor activity of students. Zhitomer: Edition of Ruta, 593 p

Efremova A.Ya., Chernina S.M., Dorosh M.I. (2019). Optimal movement mode as a factor in strengthening the health of student youth: Lecture summary. Kharkiv: UkrDUZT, 2019. 64 p

Yopa T.V., Permyakov O.A. (2020). Activation of motor activity of student youth in conditions of a pandemic. The image of a modern teacher. No. 6(195). P. 46–49.

Kolomeitseva, E.B., & Goberman, N.Kh. (2019). Increasing the motivation of students to lead a healthy lifestyle based on the use of fitness bracelets. Basics of life safety, 2, P. 3-5.

National strategy for healthy physical activity in Ukraine for the period until 2025 «Physical activity - healthy lifestyle - healthy nation» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/42/2016#n14

Nosko M.O., Voedilova O.M., Harkusha S.V., Nosko Yu.M. (2018). Physical activity and exercise as a necessary condition for health. Bulletin of the Chernihiv National Pedagogical University. Series: Pedagogical sciences. Vol. 151(2). P. 44–51

Pervukhina, P., & Petrychuk, P. (2021). Reasons for low physical activity among youth students. Young scientist, 12 (100), 123-126. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2021-12-100-27

Perekopsky S., Porokhnenko O. (2016). The influence of motor activity on the emotional state of students. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. No. 3. P. 246–253.

Redkina M. A. (2019). Peculiarities of individual motor activity of students of pedagogical specialties. Carpathian mountain school. Issue No. 21. 78-82 p

Semenchenko, P.I., Rodionova, D.F. (2017). Use of Internet of Things technology in sports and physical culture. Smart gadgets for sports. Postulat, 5-1 (19), 63.

Yurchyshyn, Yu., Mysiv, V., Pogrebnyak, T., & Potapchuk, S. (2019). Modern ways of involving young people in healthy physical activity. Bulletin of Kamianets-Podilskyi National University named after Ivan Ohienko. Physical education, sport and human health, (15), 105–109. https://doi.org/10.32626/2309-8082.2019-15.105-109.

Dempster J, Dutheil F, Ugbolue UC. (2021). The prevalence of lower extremity injuries in running and associated risk factors: a systematic review. Physical Activity and Health. 5(1):133-45

Terentieva, N. O. (2019). Features of distance education for masters of physical culture faculties. Information Technologies and Learning Tools, 69(1), 139–148. https://doi.org/10.33407/itlt.v69i1.2492

https://runkeeper.com/cms/blog/training/

https://runkeeper.com/cms/blog/training/

https://runkeeper.com/cms/start-running/ten-running-benefits-you-feel-within-a-week/

https://www.asics.com/au/en-au/blog/what-is-the-asics-runkeeper-app.html

https://runkeeper.com/cms/app/asics-runkeeper-app-the-basics/

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-14

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2. ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА, ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ РІЗНИХ ГРУП НАСЕЛЕННЯ