ВПЛИВ ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧИХ ЗАНЯТЬ У ВОДІ НА ОРГАНІЗМ ДИТИНИ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31470/2786-6424-1/2023-97-102

Ключові слова:

плавання, діти, фізкультурно-оздоровчі заняття, рухова активність

Анотація

Анотація.

Вступ. У даній статті представлено аналіз наукових джерел щодо методики проведення фізкультурно-оздоровчих занять у воді та їх вплив на організм підростаючого покоління. Визначено, що заняття у воді мають значний вплив на основні системи організму людини, а саме: серцево-судинну, дихальну та нервову. У дитячому віці не менш важливим є формування правильної постави. Саме заняття плаванням чинять вагомий вплив на опорно-руховий апарат та перешкоджають розвитку різних патологій.

Фізкультурно-оздоровчі заняття у воді мають не лише фізичний вплив на організм дитини, а й дозволяють впливати на психоемоційний стан школярів. Це, в свою чергу, дозволяє дитині гармонійно розвиватись у сучасних умовах.

Мета дослідження проаналізувати вплив фізкультурно-оздоровчих занять у воді на організм школярів.

Методи дослідження теоретичний аналіз науково-методичної літератури та даних мережі Інтернет.

Результати дослідження. Враховуючи вивчення питання про стан здоров’я дітей та рівня їх фізичного розвитку, важливо проводити своєчасну діагностику фізичного стану дітей молодшого шкільного віку в процесі занять плаванням. За результатами аналізу наукових джерел було встановлено, що фізкультурно-оздоровчі заняття з використанням плавання та рухливих ігор у воді є універсальним засобом для гармонійного розвитку дітей молодшого шкільного віку. І саме цей напрям досліджень є доволі перспективним, що обумовлює доцільність розробки методично-організаційних положень фізкультурно-оздоровчих занять у водному середовищі для покращення рівня здоров’я молодших школярів.

Висновки. Аналіз літературних джерел показав, що використання засобів фізичної культури у водному середовищі дозволяє всебічно впливати на організм підростаючого покоління. Також фізкультурно-оздоровчі заняття у воді сприяють формуванню низки особистісних якостей (інтелектуальних, вольових, емоційних, моральних) молодшого школяра. Це, у свою чергу, дозволить сформувати в дітей потребу в регулярних заняттях руховою активністю і, як наслідок, підвищити рівень їх фізичного стану.

Біографія автора

Віра Підгайна , Університет Григорія Сковороди в Переяславі

доктор філософії з фізичної культури і спорту, викладач кафедри здоров’я, фітнесу та рекреації, Національний університет фізичного виховання і спорту України

Посилання

Babalich V.A. Methodical recommendations for conducting swimming lessons in primary school. Kropyvnytskyi: PE «Avangard Operational Printing Center»; 2019. 56 p.

Bykanov S.R. Swimming in kindergarten. Vinnitsia. 2009. 99 p.

Vilchkovsky E.S., Kozlenko M.P. The system of physical education of younger schoolchildren: educational and methodological manual. K.: IZMN; 2010. 232 p.

Hohina T.I., Ilnytska L.V. Characteristics of the physical development of children of primary school age who are engaged in swimming outside of school hours. Physical culture, sport and health: XVII International Scientific and Practical Conference; Kharkiv. 2017. P. 26–28.

Denysenko N.F., Aksyonova O.P. Through the movement to children's health: Educational and methodological guide. Ternopil: Mandrivets, 2010. 88 p.

Derevianko V., Silkova V., Perets T., Silantiev D. Swimming at school: a methodical guide for physical education teachers of general educational institutions Kyiv: Litera, 2012. 88 p..

Zarichanska L.O. The influence of swimming lessons on the functional state of children 7-10 years old. Concept of development of the field of physical education and sports in Ukraine, 2001 (2). P. 217-220.

Yosypchuk V.V. The science of primary swimming training for junior and senior high school students. Lviv, 2004. 145 p.

Kruk A. Increasing the level of physical development of children of primary school age by means of recreational swimming. Physical culture, sports and the health of the nation: a collection of scientific papers. Vol. 3(22): Vinnytsia: «Planer» LLC; 2017. P. 109-115.

Kruk M.Z., Bikanov S.R, Kruk A.Z. Theory and methods of teaching swimming. Zhytomyr; 2010. 108 p.

Report of the Ministry of Health of Ukraine for 2019. [Electronic resource] – Mode of access to the resource: http://moz.gov.ua.

Moskalenko N.V., Vlasyuk O.O., Stepanova I.V., Shiyan O.V. Innovative technologies in physical education of schoolchildren. Dnipropetrovsk: Innovation; 2011. 238 p.

Panhelova N.Ye. Theoretical and methodological principles of the formation of a harmoniously developed personality of a preschool child in the process of physical education: thesis. ... doctor of sciences in physical education and sports: 24.00.02. Pereiaslav-Khmelnytskyi, 2014. 445 p.

Piliarska I. The influence of swimming and physical exercises in water on the physical development of children of primary school age. Physical education, sport and health culture in modern society. 2012 (4). P. 323–325.

Slipetsky V.P. Physical exercises in water as a means of education of physical and moral qualities of schoolchildren. A collection of articles based on the materials of the III International scientific and practical online conference. 2016. P. 127 – 133.

Chaplinskyi M.M. Effectiveness of means during the initial swimming training of school-age children. Sports Bulletin of the Dnieper Region. 2008. No. 2. P. 17-20.

Shulga L.M. Recreational swimming: a study guide. K.: Olympic literature; 2008. 232 p.

American College of Sports Medicine (2011). Position stand. Quantity and quality of exercise for developing and maintaining cardiorespiratory, musculoskeletal, and neuromotor fitness in apparently healthy adults: guidance for prescribing exercise. Medicine and Science in Sports and Exercise, 43(7), 1334-1359.

Aranceta J, Serra L, Foz-Sala M. & Moreno B. (2005). Prevalencia de obesidad en España. Medicina Clínica, 125, 460-466.

Balkó Š, Balkó I, Valter L, Jelínek M. (2017). Influence of physical activities on the posture in 10-11 year old schoolchildren. Journal of Physical Education and Sport, 17(1), 101-106.

Bolotin A., & Bakayev V. (2015). Structure and content of the educational technology of managing students’ healthy life-style. Journal of Physical Education and Sport, 15(3). 362-364.

Brusseau T.A., & Hannon J.C. (2015). Impacting Children's Health and Academic Performance through Comprehensive School Physical Activity Programming. International Electronic Journal of Elementary Education, 7(3), 441.

Brusseau T.A., & Kulinna P.H. (2015). An examination of four traditional school physical activity models on children's step counts and MVPA. Research Quarterly for Exercise and Sport, 86(1), 88-93.

Brusseau T.A, Hannon J, & Burns R. (2016). The effect of a comprehensive school physical activity program on physical activity and health-related fitness in children from low-income families. Journal of Physical Activity and Health, 13(8), 888-894.

Burns R.D, Brusseau T.A, & Fu Y. (2017). Influence of Goal Setting on Physical Activity and Cardiorespiratory Endurance in Low-Income Children Enrolled in CSPAP Schools. American Journal of Health Education, 48(1), 32-40.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-14

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2. ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА, ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ РІЗНИХ ГРУП НАСЕЛЕННЯ