ІГРОВА СПРЯМОВАНІСТЬ ЗАНЯТЬ З МОЛОДШИМИ ШКОЛЯРАМИ У ВОДНОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31470/2786-6424-1/2023-90-96

Ключові слова:

ігри, молодші школярі, плавання, водне середовище

Анотація

Анотація

Вступ. Передові практики відзначають, що для збільшення обсягу рухової активності, отримання задоволення від активного відпочинку, превентивну дію у відношенні захворювань мають циклічні вправи низької або помірної інтенсивності серед яких чільне місце посідають види рухової активності у водному середовищі. Рекомендаціями ВООЗ визначено змістову лінію для світової спільноти про необхідність наявності базових навичок плавання та безпеки на воді починаючи з молодшого шкільного віку.

Мета – вивчення та аналіз моделі занять ігрової спрямованості з молодшими школярами у водному середовищі.

Матеріали і методи. В процесі оглядового дослідження були використані такі методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення наукової літератури; метод порівняння та зіставлення.

Результати. Аналіз підходів до використання рухливих ігор в процесі навчання у різних видах рухової активності, зокрема плавання засвідчує різноплановість підходів та ідей науковців до цієї проблеми. Загалом результати дослідження свідчать про доцільність застосування ігрового методу у вирішенні освітніх завдань фізичного виховання. Застосування такого підходу в повній мірі не може сприяти досягненню результату в силу індивідуальних бачень та поглядів науковців, однак є майданчиком дискусійних поглядів про підтвердження, доповнення й подальшого пошуку та розробки.

Висновки. Проведений аналіз спеціальної літератури свідчить, що для створення стійких  мотиваційних  установок на оволодіння плавальними навичками доцільно застосовувати рухливі ігри. Вони є дієвим засобом досягнення позитивних результатів у навчанні плаванню молодших школярів та формування у них мотивації до регулярних занять фізичними вправами.

Біографії авторів

Андрій Пивовар, Університет Григорія Сковороди в Переяславі

кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент, доцент кафедри теорії та методики фізичного виховання і спорту Університет Григорія Сковороди в Переяславі

Сергій Ковач , Університет Григорія Сковороди в Переяславі

аспірант 4-го року навчання Університет Григорія Сковороди в Переяславі

Посилання

Global action plan WHO to increase physical activity 2018–2030 WHO. (2018) Access mode: https://apps.who.int/iris/bitstream/handle /10665/279655/WHO-NMH-PND-18.5-rus.pdf.

Dikalova O. O. (2014). The influence of swimming lessons on the health of younger schoolchildren. Scientific journal of the NPU named after M.P. Drahomanova. No. 3(44). P. 206-208.

Zhuk H. O. Programming of aquafitness physical culture and health classes with children of primary school age. thesis... candidate sciences in physics education and sports: 24.00.02. Kyiv., 2011. 208 p.

Lyashenko A. M., Dyelova I. O., Kolontayevsʹka O. O., Shevchenko Z. M. (2012). Additional partial program of the special course on teaching swimming to preschoolers «Fairy swimming». Theory and methodology of physical education. №. 7. P.19-32. Access mode: http://nbuv.gov.ua/UJRN/TMFV_2012_7_5.

Marchenko S. I. (2003). Selection, development and classification of game-oriented training tasks for elementary school students. Theory and methodology of physical education. Kharkiv. № 4. P. 13 - 20.

Marchenko S. I. Conditions for the effective development of motor skills in elementary school students by means of mobile games: autoref. dis... cand. sciences in physics education and sports: 24.00.02. Kharkiv, 2008. 21 p.

International Charter of Physical Education, Physical Activity and Sports]. UNESCO, (1978). Access mode: https://zakon.cc/ law/document/read/995_350.

Obrazhey O. E. (2020). Technology of designing accelerated swimming training of junior high school students in the conditions of summer health camps. Scientific journal of the National Pedagogical University named after M. P. Drahomanov. Series 15. Scientific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sports). №. 7(127). P. 140-145.

Pyvovar Andriy, Kovach Serhiy. (2022). The potential of sports infrastructure as a factor in attracting children to swimming. Sports Bulletin of the Dnieper Region. № 2. P. 86-91. DOI: 10.32540/2071-1476-2022-2-086.

Pilyarsʹka I. (2012). The influence of swimming and physical exercises in water on the physical development of children of primary school age. Physical education, sports and health culture in modern society. №4. P. 323–325.

Sembrat S. V. Game direction of physical training of children of primary school age: autoref. thesis... candidate sciences in physics exit and sports: 24.00.02. K., 2003. 22 p.

Khrypko I. V. The influence of programs with traditional and innovative means of physical education on the physical condition of younger schoolchildren: autoref. thesis ... candidate sciences in physics exit : 24.00.01. Kyiv, 2012. 20 p.

Edvard T. Khouli, B. Don Frenks The Health Fitness Instructor’s Guide. K. 2004. 375 р.

Guideline on the prevention of drowning through provision of day-care and basic swimming and water safety skills. Geneva: World Health Organization; 2021. Licence: CC BY-NC-SA 3.0 IGO.

Physical асtivity and health: а report Surgeon General. Atlanta, GA, Centers for Disease Control and Prevention, U.S. Department Health and Human Services, National Center for Chronic Disease Prevention and Health Promotion, 1996. Access mode: http://www.cdc.gov/nccdphp/sgr/sgr.htm.

Step Up! Tackling the Burden of Insufficient Physical Activity in Europe, OECD Publishing, OECD/WHO. Paris, 2023. Access mode: https://doi.org/10.1787/500a9601-en.

Toub T. S., Rajan V., Golinkoff R., Hirsh-Pasek K. Playful learning: a solution to the play versus learning dichotomy. In: Berch D,Geary D., eds. Evolutionary Perspectives on Education and Child Development. New York, NY. : Springer; 2016: 117–145.

Whitebread D., Neale D., Jensen H., Liu C., Solis S. L, Hopkins E., Hirsh-Pasek K., Zosh J. M. (2020). The role of play in children’s development: a review of the evidence (research summary). №4 P. 25-35.

Оbrazhey O. (2020). Adaptation of folk games to accelerated swimming training of junior schoolchildren in outdoor swimming pools or reservoirs. Pedagogy and Psychology of Sport. № 6(3). Р. 19-32. Doi:http://dx.doi.org/10.12775/PPS.2020.06.03.002.

Оbrazhey O. (2018). Peculiarities of Formation Swimming Training Process of Junior Schoolchildren in a Summer Camp. Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society. №3.(43). Р. 56-62. URL: ttps://doi.org/10.29038/2220-7481-2018-56-62.

Obrazhei O., Маliarenko І., Коltsova О., Кеdrovskyi B. (2020). Structure of Initial Teaching Swimming Process of Primary School-Age Children at a Summer Health Camp. Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society. №1.(49): Р. 90-95. URL: https://doi.org/10.29038/2220-7481-2020-01-90-95.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-14

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2. ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА, ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ РІЗНИХ ГРУП НАСЕЛЕННЯ