ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ СИЛОВОЇ ПІДГОТОВКИ УЧНІВ 7-8 КЛАСІВ ЗАСОБАМИ КРОСФІТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31470/2786-6424-1/2023-46-54

Ключові слова:

кросфіт, учні основної школи, силова підготовленість

Анотація

Анотація.

Вступ. У сучасних умовах військових подій, а також інтегрування України в Європейську систему освіти на перший план виходить необхідність реформування національної системи освіти, її удосконалення, підвищення рівня її якості. Одним із таких сучасних і перспективних засобів фізичного виховання і може служити система багатофункціональних вправ Кросфіт, яка з 2022 року включена до навчальної програми «Фізична культура. 6-9 класи» як вибірковий компонент. На думку спеціалістів, Кросфіт для переважної більшості спортсменів і любителів – це філософія здорового способу життя, що включає заняття фізичною діяльністю, правильне харчування, певний обсяг знань, мотивацію до саморозвитку і всебічного самовдосконалення.

Мета дослідження полягає в експериментальній перевірці впливу засобів Кросфіту на фізичну підготовленість учнів основної школи.

Методи дослідження. Для вирішення основних завдань дослідження використовували наступні методи: аналіз науково-методичної та спеціальної літератури; педагогічні спостереження, педагогічні експерименти, тестування рівня фізичної підготовленості підлітків; бесіди, опитування, анкетування; методи математичної обробки даних.

Результати дослідження. Основними завданнями експериментальної методики Кросфіту у силовій підготовці учнів 7-х класів були: ознайомити учнів з розвитком Кросфіту у світі та в Україні; правилами техніки безпеки під час занять кросфітом; навчити школярів виконання різних вправ кросфіту; розвинути фізичні здібності засобами Кросфіту; виховувати сміливість, наполегливість, витримку, спритність та інші моральні якості. Експериментальна методика занять будувалась на дотриманні специфічних принципах системи тренувань у Кросфіті: різноманітність, функціональність рухів, це поступовість, дозованість, системність і плановість занять, інтенсивність. Відповідно до системи Кросфіту і враховуючи особливості організму підлітків, основними методами для виконання  вправ на уроках фізичної культури виступили: повторний метод та метод колового тренування.

Висновки. Доведено ефективність запропонованої методики, яка засвідчує статистично достовірне поліпшення показників силової підготовленості учнів 7-х класів.

Біографії авторів

Наталія Базилевич , Університет Григорія Сковороди в Переяславі

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії та методики фізичного виховання і спорту Університет Григорія Сковороди в Переяславі

Ігор Юрченко, Університет Григорія Сковороди в Переяславі

викладач кафедри спортивних дисциплін і туризму Університет Григорія Сковороди в Переяславі

Микола Волківський , Університет Григорія Сковороди в Переяславі

старший викладач кафедри спортивних дисциплін і туризму. Університет Григорія Сковороди в Переяславі

Олександр Тонконог , Університет Григорія Сковороди в Переяславі

старший викладач кафедри спортивних дисциплін і туризму Університет Григорія Сковороди в Переяславі

Костянтин Вахрушев , Університет Григорія Сковороди в Переяславі

магістрант факультету фізичної культури, спорту і здоров’я Університет Григорія Сковороди в Переяславі

Посилання

Bazylevych N.O., Tonkonoh O.S. (2017). The influence of Crossfit classes on the formation of students' motivation for regular physical education and sports. Molodyi vchenyi. № 2(42). S. 113-117.

Bazylevych N.O., Tonkonoho O.S. (2016). Peculiarities of using the new type of sport «СrossFit» in the independent physical culture and health work of students. Humanitarnyi Visnyk DVNZ «Pereiaslav-Khm. DPU imeni Hryhoriia Skovorody» Spetsvypusk. Pereiaslav-Khm., S. 136-142.

(2021). The use of crossfit in the physical culture of high school students]: metodychni rekomendatsii dlia samostiinoi roboty studentiv. Ukladach: Yakushevskyi E.O. Mariupol, 49 s.

Hlassman Hreh. (2013). CrossFit: Training Guide. 109 s.

Krutsevych T. Yu. (2000). Management of the physical condition of adolescents in the system of physical education: avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia d-ra nauk iz fiz. vykh. i sportu : 24.00.02. Nats. un-t fiz. vykh. i sportu Ukrainy. K., 44 s.

Loza T. O., Yeremenko N. O. (2017). Crossfit is the basis of physical education of university students. Suchasni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu riznykh hrup naselennia: materialy XVII Mizhnarodnoi nauk-prakt. konf. Sumy, T. 1. S. 86–89.

(2022). Educational program «Physical culture. 6-9 grades» / nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 03 serpnia 2022 roku № 698, S. 425.

Panchyshyn N.Ia., Smirnova V.L., Halytska-Kharkhalis O.Ia. (2021). Morbidity of the child population of Ukraine and factors affecting children's health. Aktualni pytannia pediatrii, akusherstva ta hinekolohii. Kyiv, № 2. S. 131-132.

Sliusarenko V. V. (2017). The use of training elements from the crossfit program in physical education lessons in a secondary school. Metodychnyi posibnyk. Vinnytsia, 49 s.

Sorokolit N. S. (2015). Improvement of physical education of students of grades 5-9 with the use of variable modules of the curriculum: avtoref. dys. ... kand. nauk z fiz. vykhovannia ta sportu : 24.00.02. Lvivskyi DUFK. Lviv, 20 s.

Stepanova I., Dutko T., Zhorova O. (2018). Means of Crossfit in the system of sectional classes for physical education of students of higher institutions. Aktualnye nauchnye yssledovanyia v sovremennom myre. Pereiaslav-Khm., Vyp. 4 (36), ch. 6. S. 88–93.

Iahodzinskyi V.P. (2020). Methodology for the development of physical qualities of paratrooper cadets by means of Crossfit in the process of physical education: dys….kan. ped.n. 13.00.02 – teoriia ta metodyka navchannia (fizychna kultura, osnovy zdorovia). Kyiv, 257s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-14

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2. ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА, ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ РІЗНИХ ГРУП НАСЕЛЕННЯ